Понеділок, 13.05.2024, 06:08
Сайт вчителя музичного мистецтва
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
категорія
Мої файли [19]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

Про чотирьох музикантів
12.11.2016, 22:34

МЕТА: показати на прикладах внутрішній зв’язок музики і літератури, вчити більш глибокому сприйняттю літературного твору, розкрити поняття «квартет» через літературні та музичні твори; прищеплювати навички сприйняття музики різного характеру, виховувати любов та розуміння музики, розвивати музичний кругозір дітей, показати зв’язок музики з життям;  розвивати вокально – хорові навички, вміння  ритмічно виконувати вправи,  використовувати вправи для укріплення дихання; допомогти зрозуміти дітям, що якби не було музики, то не було б багато  цікавих літературних творів.

( мета на дошці: показати зв’язок музики та літератури, з’ясувати, як називається ансамбль із чотирьох виконавців, вчитися сприймати та характеризувати музичний твір, розвивати ритмічні та вокальні навички, виховувати любов та розуміння музики)

ОБЛАДНАННЯ: магнітофон, телевізор, DVD, записи музичних творів, уривок з мультфільму, підручник для 5 класу, портрет О.П. Бородіна, запис байки І.А.Крилова «Квартет», малюнки із зображенням музичних інструментів.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Діти заходять до класу під музику «Пісенька друзів» із м/ф «Бременські музиканти»

Музичне привітання «Добрий день!»

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  - Діти, сьогодні ми продовжуємо працювати над загальною темою І семестру «Музика і мистецтво слова» і тема уроку звучить так  «Про чотирьох музикантів», в процесі нашого сьогоднішнього спілкування ми повинні  з’ясувати як називається ансамбль із чотирьох музикантів, використовуючи літературні та музичні твори,   продовжуємо вчитися аналізувати твори, які прослухали, а також продовжити роботу над розвитком вокальних навичок, вміння виконувати ритмічні вправи, виконаємо відому вам пісеньку (яку саме дізнаєтеся пізніше).  Ви повинні зрозуміти, щоб відбулося з деякими літературними творами, якби на було музики.

ІІІ. Повторення вивченого на попередніх уроках.

  • На попередніх уроках ми вже не одноразово зверталися до «музичних» літературних творів. Діти, а що це за «музичні» літературні твори, чому ми їх назвали «музичними»?
  • Приведіть приклади творів, де музика є головною діючою особою.

(Українська народна казка  «Чарівна скрипка», грузинська народна казка «Чонгурист»,  оповідання  К. Паустовського «Старий кухар», уривок із повісті Володимира Короленка «Сліпий музикант»)

- Що сталося б з цими музичними творами, якби раптом зник такий вид мистецтва як музика7

IV.  Вивчення нового матеріалу.

  1.  Прочитай текст.

  Зараз я пропоную вам прочитати текст, який нам даний у підручнику на сторінці 50.

  • З якої німецької народної казки узято цей фрагмент?
  • Назвіть бременських музикантів.
  • А хто знає чому їх назвали саме «бременськими»?
  • Знайдіть у тексті, як саме «співали» разом осел, пес, кіт і півень.
  • Чи гарна музика в них вийшла7 Чому?
  1. Перегляд уривку із мультфільму.

   Я пропоную  подивитися, як це епізод показано у однойменному мультфільмі.

       ( Уривок із мультфільму «Бременські музиканти»)

  • А чи гарна музика вийшла у мультфільмі?
  • Чому , на вашу думку, розбійники так злякалися цих звірів?
  1. Розгадай ребус.

Розгадайте ребус і ви дізнаєтеся як можна назвати ансамбль бременських музикантів одним словом.

  • Як ви розумієте значення слова «квартет»?
  1. Слухання  байки І.А. Крилова «Квартет».
  • Діти, музика може бути головною діючою особою не тільки у віршах, казках, оповіданнях, повістях, а і у такому літературному жанрі як  «байка».
  • Хто може відповісти, а що таке байка?
  • Яка її особливість?

Байка – Це маленька віршована розповідь, де діючими особами є звірі та птахи, а маються на увазі під ними люди, говориться про їх життя.

  • У відомого російського байкаря Івана Андрійовича Крилова є байка «Квартет», кому–небудь відома вона ?
  • Пропоную вашій увазі байку «Квартет».

         (Діти слухають байку у запису)

-  Можемо ми назвати цю байку музичною?

- Чому? Які музичні слова тут зустрічаються?

- Що станеться з байкою, якщо вилучити всі музичні терміни, чи буде вона цікавою?

- Чи потрібна у даному творі музика?

- Чому повчає ця байка?

- Чому Квартет не вийшов, адже горе – музиканти так старалися?

- Але на цих інструментах, якщо вони знаходяться в руках справжніх музикантів, найрізноманітніша музика – повільна чи швидка, ніжна чи мужня, сумна чи радісна – звучить красиво, виразно, захоплююче.

5. О. П. Бородін Квартет №2, частина 3 - слухання

 Тому я пропоную  уважно послухати фрагмент  квартету . Пригадайте правила слухання музики. (на дошці)

    Слухають музику.

  • Діти, вам сподобався твір?
  • Ви прослухали 3 частину Квартету№2 Олександра  Порфійовича Бородіна, відомого російського вченого-хіміка, доктора медицини, професора, хірурга та композитора.
  • Розкажіть про характер твору?
  • Який із Квартетів вам сподобався більше? Чому?
  • Так Другий Квартет красивий, в ньому відчувається людський голос, який співає, це досягається чудовим звучанням струнних  інструментів.
  • А якщо не було музики, чи був би квартет в літературі? Чому?
  • Чи написав би Крилов байку «Квартет»?
  • Отже, що таке квартет? Подивимося визначення у підручнику на сторінці 51.
  1. Хвилина відпочинку.

  Пальцева вправа «Павучок»

         Павучок вгору повзе,

         Павутинку він плете,

         Павутинка хоч тонка,

         Міцно трима павучка.

         Павутинка рветься,

         Павучок сміється.

  1. Ритмічні вправи. (Стоячи)
  2. Розспівування. Виконання поспівок.
  3. Виконання пісні Гладкова «Пісенька друзів»

 На урок ви зайшли під пісню.

 - Як вона називається?

 - Яка головна тема пісні? (Тема дружби, тема любові до природи)

 - В якому темпі, з яким характером та настроєм виконується пісня?

V. Підсумок уроку.

    -  Над якою темою ми працювали сьогодні?

    - Яке нове поняття ви відкрили сьогодні для себе?

    - Що називається квартетом?

    - Що сталося б з байкою Крилова «Квартет» , якби не було музики?

    - Який музичний твір ми слухали?

    - Хто його автор?

    - Яку пісню слухали та виконували?

    - Як ви вважаєте, чи досягли сьогодні ми мети?

 Я дякую всім за увагу, за чудову роботу на уроці. Давайте поаплодуємо один одному. Оцінки.

На завершення пропоную послухати Квартет для двох скрипок, альта та віолончелі українського композитора Василя Барвінського, до творчості якого ми звернемося на наступному уроці.

Категорія: Мої файли | Додав: zontik
Переглядів: 201 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook