Субота, 27.04.2024, 19:55
Сайт вчителя музичного мистецтва
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
категорія
Мої файли [19]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

«Вальс у творчості Шопена»
30.11.2016, 22:43

 

  Урок-презентація «Вальс у творчості Шопена»

Тема. Вальс у творчості Шопена.

Мета: Поглибити знання учнів про творчість Ф.Шопена. Закріпити визначення поняття «вальс». Розвивати вміння учнів інтерпретувати ліричні образи у фортепіанній музиці. Розвивати емоційну сферу школярів, вміння розкривати свої почуття та емоції. Виховувати шанувальників творчості Ф.Шопена та естетичний смак.

Обладнання: мультимедійна дошка, комп’ютер.

 Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Учні входять до класу під музику Фридеріка Шопена . Звучить вірш.(Слайд 1)

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

      Вступне  слово вчителя.

- Сьогодні ми звертаємося до музики геніального романтика і розглядаємо тему «Вальс у творчості Шопена». На уроці ми поглибимо знання про творчість  польського композитора Фридеріка Шопена, познайомимося ще з двома його вальсами, що контрастують за своїм образним змістом, продовжуємо вчитися  передавати свої почуття та емоції від прослуханих творів. (Слайд1)

ІІІ. Активізація знань та повторення вивченого.

  1. Шопену – 200 років. (Слайд 2)
  2. Питання для повторення. (Слайд 3)

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Творчість  Шопена – скарбниця світової культури. (Слайд 4)

Творчість видатного польського композитора Фридеріка Шопена, засновника національної класичної школи, є справжньою скарбницею світової культури. Його романтична музика, сповнена надзвичайної щирості почуттів, ніби прямує від серця до серця. Творчість митця вражає дивовижною художньою досконалістю вираження, величезним розмаїттям змісту.

2. Головна тема творчості – патріотична. (Слайд 5)

    У своїх творах композитор оспівує Батьківщину, йог не можна уявити без Польщі, як і польської культури без Ф.Шопена. Думки і почуття композитора, пов’язані з трагічною долею його Вітчизни, палкий протест проти придушення свободи та неможливість бути разом зі свої народом – усе це визначило головну тему творчості Ф.Шопена.

3. Шопен – «поет фортепіано» (Слайд 6)

      З двадцятирічного віку Фридерік був змушений жити на чужині, що підсилювало тугу за Батьківщиною. Патріотичні та революційні мотиви творчості втілювалися в музичних образах як недосяжні романтичні мрії. Фортепіано з його поетичним забарвленням було єдиним інструментом, що відповідав творчим устремлінням Ф.Шопена. виключно до нього звертався композитор у своїй творчості. Музичні думки Шопена народжувалися в імпровізаціях за фортепіано. Він зміг розкрити нові виражальні можливості цього інструмента. Якщо фортепіанні твори Шопена зіграти на інших інструментах, то вони втратять значну частину своєї чарівності.

  Видатний німецький композитор Роберт Шуман, сучасник Шопена називав його твори «гарматами, схованими в квітах»

  1. «Перлина» шопенівського генія. (Слайд 7)
  2. Вальс-хвилинка (Слайд 8)

   а)Слухання та розповідь.

   Вальс-хвилинка схожий на жваву веселу розповідь. Його називають хвилинкою тому, що піаністу необхідно виконати його якомога швидше. Наприклад знаменитий віртуоз Моріц Розенталь в 84 роки витрачав 7 хвилин на те, щоб дійти до фортепіано, потім грав вальс 50 секунд, і, нарешті, 8 хвилин було необхідно йому, щоб зійти зі сцени. Шопен не називав свій твір «хвилинкою» - як прийнято зараз.

   б) Бесіда :

- Який вальс за характером?

- Чому під нього не можливо танцювати?

- На що схожа ця розповідь?

- Скільки образів в цій розмові? Що вона нагадує?

- Які почуття та емоції викликав у вас цей вальс?

     6. Вальс №7 (Слайд №9)

« У Фридеріка Шопена кожна нота, кожна фраза дихає поезією, кожен твір передає з неповторною досконалістю, з вичерпною ясністю і силою цілісний поетичний образ – бачення поета» - писав видатний піаніст і педагог Генріх Нейгауз.

  1. Шопеніана . (Слайд 10)

 Фортепіанні мініатюри Фридеріка Шопена – дивовижний світ надзвичайної чарівності – стали основою одноактного балету «Шопеніана».Хореограф Михайло Фокін на початку ХХ століття створив виставу, де виразив своє захоплення красою й емоційністю епохи романтизму. «Шопеніана» - перший зразок вистави такого роду.

  1. Найяскравіша сцена балету (перегляд) (Слайд 11)

   а) «Сильфіда – крилата надія – вилітає в освітлений місячним сяйвом романтичний сад. Її переслідує юнак. Це був танець у стилі того забутого часу, коли в балетному мистецтві панувала поезія, коли танцівниці піднімалися на пуанти…, щоб, ледь торкаючись землі, створити своїм танцем враження легкості, чогось неземного, фантастичного»,- так описував цей танець балетмейстер, який був вражений майстерністю виконавців цього номера.

  б) Бесіда:

- Чи сподобалась вам ця сцена із балету?

- Які враження справив на вас цей номер?

- Висловіть свої враження, почуття та емоції.

  1. Перші виконавці – Ганна Павлова та Михайло Обухов. (Слайд № 12)

V.  Підсумок уроку.

1. Контрольні запитання (Слайд № 13)

2. Заключне слово. Звучить Вальс № 7 під шуми моря.  (Слайд №14)

3. Кінець уроку. (Слайд № 15)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: zontik
Переглядів: 175 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook