Неділя, 19.05.2024, 19:42
Сайт вчителя музичного мистецтва
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
категорія
Мої статті [18]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Доторкнися до мене добротою

Класна година для учнів 7-го классу

 "Доторкнися до мене добротою"

Мета: розділити в уявленні учнів поняття «добро» і «зло»; переконати в необхідності добра і добрих вчинків. Завдання: – формувати в учнів повагу до загальнолюдських моральних цінностей; – вчити виробляти і аргументовано відстоювати свою точку зору; – вчити замислюватися про своє місце в житті; – формувати навички самоорганізації в індивідуальній роботі та участі в колективній діяльності; – розвивати вміння співпереживати іншим людям, краще розуміти їх почуття, мотиви поведінки.

Доторкнися до мене добротою

– І хвороби змиє хвилею,

І печаль обійде стороною,

Осяється душа красою.

Доторкнися до мене добротою,

 як цілющої живою водою,

– Я прийду на зустріч з тобою

Самим першим квіткою весни.

«Ніщо не обходиться нам так дешево і не цінується так дорого, як ввічливість і доброта» Сервантес М.

 «Чим людина розумніша і добріша, тим більше він зауважує добра» Б. Паскаль

«Доброта. Ось якість, яке я бажаю придбати більше всіх інших» Толстой Л.

«Доброта, готовність захищати слабкого і беззахисного – це насамперед мужність, безстрашність душі» Ст. Сухомлинський

Здрастуйте, хлопці! Доброго дня! Що особливого ми сказали одне одному? Просто здрастуйте, – більше ж ми нічого не сказали. Чому ж на крапельку сонця додалося у світі? Чому ж на крапельку щастя додалося у світі? Чому ж на крапельку радісніше зробилася життя? ДОБРОГО дня. СПАСИБІ. Будь ЛАСКА. Ці слова всім нам відомі з дитинства. Чи замислюємося ми про те, що вони володіють великою, воістину чудодійною силою? Адже саме з їх допомогою можна в одну мить розігнати крижинки недовіри між людьми і там, де тільки що панувало нерозуміння і страх, посіяти зерна теплого почуття!

Тема нашого класного години: «Привчай себе до добрих вчинків!»

І сьогодні я пропоную вам поговорити про доброту, про добро і добрих вчинках.

2. Скористаємося тлумачним словником Ожегова.

ДОБРОТА – це чуйність, душевна прихильність до людей, прагнення робити добро... ДОБРИЙ – відповідно, несе доброту своїм ближнім, чуйна людина... Добрі очі. Добра душа. Він добрий до мене. Добрий молодець. Добра традиція. Доброе старе час. Залишити добру пам'ять. Залишилося добрих десять кілометрів шляху. Добрий малий...

3. Багато чудових слів про добро і доброту сказано великими людьми (слова на дошці). 4.Які прислів'я та приказки ви знаєте про добро?

Добра справа і у воді не тоне.

Доброта без розуму пуста.

Добре братство дорожче багатства. Д

обрий гість завжди в пору.

Добро пам'ятай, а зло забувай.

Добро не помре, а зло зникне.

Від добра добра не шукають.

5. А зараз послухайте притчу. Слух про мудрість одного з філософів рознеслася далеко за межі його рідного міста, і люди з далеких місць стали приходити до нього за порадою. Тоді один позаздрив його славі. Він спіймав метелика, помістив її меж зімкнутих долонь і вирушив так до філософа. – Запитаю в нього, який метелик у мене в руках, – вирішив він, – жива чи мертва? Якщо скаже, що мертва, я розкрию долоні, і метелик полетить. Якщо скаже – жива, я сомкну долоні, і метелик помре. Тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший... І все дійсно зрозуміли. – Який метелик у мене в руках – живий чи мертвий? – запитав заздрісник, діставшись до філософа. Все в твоїх руках, – відповів філософ. – Як ви зрозуміли сенс притчі? – Яким людину робить добро? – Кого називають добрим? – Як ви розумієте вислів: «Поговорив, що джерельної води випив?» Чому? – А буває таке? Людина і зовні красивий, і одягнений пристойно, і працівник хороший, а поговориш – на душі погано, якийсь осад. Чому? Вчені, що вивчають звичаї та звичаї народів і племен свідчать, що не знайдено жодного самого дикого племені, якому були б притаманні ті чи інші поняття про добро і зло. А як ви думаєте, яким людині живеться легше і чому? (Учні відповідають на запитання вчителя)

6. Послухайте індійську казку «Нагорода». Дайте відповідь на запитання, потім спробуйте продовжити її. Якось тигр полював в джунглях і потрапив у пастку. Сталося так, що повз проходив подорожній. Побачив його тигр і давай слізно просити: – Зглянься на мене, людина! Вызволи мене з неволі, я щедро тебе віддячу. Подорожньому захотілося отримати нагороду, і він витягнув тигра з ями. Тигр вискочив надвір і каже: – Ось уже багато днів я нічого не їв. Зараз я тебе з'їм! Страшно стало подорожньому. – Ох, тигр, – сказав він,– невже це і є нагорода, якої ти хотів віддячити мені за добро? – Вона і є, – відповів тигр. – Яка ж це нагорода – платити злом на добро? – заперечив подорожній. – Давай запитаємо кого-небудь – нагорода це чи ні? Неподалік росло дерево. Подорожній і тигр підійшли до дерева і запитали: – Скажи нам, дерево, чим нагороджують тебе за добру справу? – Злом! – відповіло дерево. – Судіть самі: люди відпочивають у тіні моєї листя, а як прийде пора йти, рубають мої сучки, обривають листя. Так вони платять мені злом за моє гостинність. – Ну, тепер-то я тебе з'їм! – зрадів тигр. – Давай ще кого-небудь запитаємо! – попросив мандрівник. Пройшли вони ще трохи. Бачать: на полі сіється корова. – Гей, корова! – гукнули вони її. – скажи, ніж платять за добро? – Злом! – відповідає корова. – Судіть самі: поки я була молода і давала багато молока, мій господар мене дуже любив. Молоко моє вичерпалося, і мене вигнали на поле. Того і гляди, на м'ясо здадуть! Вислухав її тигр і сказав подорожньому: – Ну, тепер сам бачиш! З'їм я тебе! – Почекай трохи! – попросив чоловік. – Давай запитаємо ще кого-небудь третього. Якщо він скаже те ж саме, тоді нема чого робити, їж мене... Питання: 1. Чому подорожній вирішив допомогти тигру? Чи можна назвати його допомогу безкорисливої? 2. Як вчинив тигр? Якщо б він відчув, що допомога подорожнього продиктована зовсім іншими міркуваннями, вчинив би так само? 3. Так чи потрібно платити за добро? А чим платять за зло?

4. Як закінчиться казка? З'їсть тигр подорожнього? Чи вдасться героям знайти того, кому за добром платили добром? Учениця (продовжує казку). Пішли вони далі. Блукали, блукали, раптом перед собою побачили птаха і запитали її: – Скажи нам, птиця, чим нагороджують тебе за добру справу? – Доброго! – відповіла пташка. – Судіть самі: вранці люди, прокидаючись, насолоджуються нашим співом. А взимку, коли нам холодно і голодно, люди роблять нам годівниці і насипають туди корм, тим самим не даючи нам загинути. Тигр зглянувся над мандрівником і вирішив бути добрим до людей. Таким чином, кожен з нас повинен повірити в добро і почати робити добрі вчинки. 7. Вчитель: Доброта. Весь час, поки існує людина, це якість цінувалося завжди. Ще в повчанні Володимира Мономаха ми читаємо: "А куди не підете, де не зупинитеся в дорозі, скрізь нагодуйте і напоїть усякого прохача... Ви ж, роблячи добре, не лінуйтеся на все добре, не пройдіть повз людину, не вітаючи його, а скажіть кожному при зустрічі добре слово". "Добро як не було воно мало набагато краще, ніж велике зло" (Нізамі). Отже, основне призначення людини – творити добро. Може бути, саме тому ще в старій абетці букви позначалися словами. А – аз, Ж – житіє, Б – буки, В – земля, В – веді, Л – люди, Г – глаголь (говорити), М – мислити, Д – добро, Т – творити. Азбука як би закликала: "Люди Землі, думайте, думайте і робіть добро". 8.Конкурс ромашок: "Говори добрі слова". Що сильніше всього? – у хлопців я запитав. Одні стверджують: – Незрілий кизил... – Мікстура! – який-небудь скаже сміливець. Гірчицю і цибулю назвуть, нарешті. Але сильніше гірчиці – повірте мені знову – Образливе, грубе слово. Що солодше? – я запитав у хлопців. – Добряче виспатися, – соні, позіхаючи, бубонять. Ласуни, зажмурясь, кричать: Льодяник! Кишмиш називають, халву, нарешті. Але солодше халви і всього іншого – Сердечне, щире слово. Р. Таліпов

На пелюстках квітів написати добрі слова

9. Конкурс віршів про добро. Поки наші капітани складають ромашки, я запрошую інших прийняти участь в наступному конкурсі. (По черзі йде читання віршів про добро.) Доброту не купиш на базарі. Щирість у пісні не позичиш. Не з книжок приходить до людей заздрість. І без книг ми осягаємо брехня. Мабуть, часом образованью Зворушити душу не вистачає сил. Дід мій без диплома і без званья Просто доброю людиною був. Значить, доброта була спочатку?... Нехай вона приходить у кожен дім, Щоб ми часом не вивчали, Ким би в житті не були потім. А. Дементьєв На світ дивіться добрими очима, Щоб добрим було слово, добрим працю, Нехай дурні вважатимуть вас дурнями, Лиходії малодушними вважатимуть. Нам, людям, лише добро приносить щастя. Воно в кінці сильніше зла; Загине в ямі вовк з кривавою пащею, Пожежа погасять вітер і вода. Нехай у дурня спокійніше життя і краше, Нехай в житті сам злодій не знає зла, Ласкаво навіки буде з нашим Богом Йому – молитва наша і хвала. К. Кулієв Придумана кимось просто і мудро При зустрічі вітатися: – Доброго ранку! – Добрий ранок! – Сонця і птахам! – Добрий ранок! –Усміхненим особам. І кожен стає добрим, довірливим... Нехай добрий ранок триває до вечора. (Н.Красильников) Стираються особи та дати, але все ж до останнього дня Мені пам'ятати про тих, що коли-то хоч чимось зігріли мене. Зігріли своєю плащ-наметом, іль тихим жартівливим слівцем, Іль чаєм на столику хиткому, іль просто добрим обличчям. Як свято, як щастя, як диво йде доброта по землі. І я про неї не забуду, як я забуваю про зло. (Ю. Друніна) Зумій подолати перешкоди, І біль, і примарний успіх. Живи, не вимагаючи нагороди За свій вчинок заради всіх. Ще сумом світ застуджений, З-подтишка разить біда. Ти повинен бути комусь потрібен – Завжди – як хліб або вода. Бути добрим треба за звичкою, Не з розрахунку. Пригодись Хоча б маленької синичке – Пусти її з клітки вгору. 10.Притча «Хто сильніший?» Не випадково народна мудрість говорить: «Доброта, що сонце». Сонечко осяє всіх своїми променями. Так і від добрих людей ми можемо відчути такі якості, як... (увага, теплота, дбайливість, чуйність, взаємодопомога, состродание...). 11.Дерево добра. Я прошу вас написати на зелених листочках хоча б одну добру справу, яку ви зробили, від якого ви відчули щастя і радість. Діти пишуть на листочках, і в кінці класного години на дошці з'явиться хворе розлоге дерево з листочками.

Добрі серця– це сади. Так піклуйтеся про свій сад і не дозволяйте йому заростати бур'янами, наповнюйте його сонячним світлом, добрими словами і добрими справами.

12.Вчитель. (підводить підсумки класного години).

Наш класна година на тему "Доторкнися до мене добротою" підійшов до свого фіналу.

Ø Доброта – річ дивовижна. Вона зближує людей, як ніщо інше, вона ту мову, на якому кожен з вами захоче розмовляти. Ми придбаємо більше, ніж віддамо, якщо будемо частіше згадувати про те, що людина стає людиною лише завдяки іншій людині.

Ø Якщо ви здорові й ласкаві – ви володієте незліченними багатствами. У вас гарний настрій, ви щасливі, відкриті, ви приносите людям радість і творіть чудеса. А це найголовніше. Це здорово. Сподіваюся, що наша розмова про добро не мине даремно, а ви будете робити добрі справи, так як вони роблять людину кращою. Поспішайте робити добрі справи! Ідіть дорогою добра!

(Пісня «Дорога добра») Нехай завтра буде, як учора, хто серце не остудить! Поспішайте, день почати з добра, і день ваш буде добрим. Нехай тільки радість входить у двері – відкрийте двері ці! І гірких не було б втрат зовсім на білому світі! Нехай чиїсь збудуться мрії і згинуть всі напасті, Нехай буде багато доброти, нехай буде мир і щастя!

Категорія: Мої статті | Додав: zontik (12.11.2016)
Переглядів: 205 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook